tisdag 10 april 2012

Kärleken

Jag måste skriva av mig, det är det ända sättet som får mig att må bra igen.
Kärleken är stort det finns kärlek runt hela världen alla har sin kärlek till visa personer ,
nära & kära! alla kan inte älska alla, för det finns ett ord som heter hata också, men för att hata någon måste den personen ha skapat något som får dig att hata hon/hon.
Jag älskar min familj mer än allt på denna jord även fast alla dagar inte är underbara och glada, som man hade önskat att allt var. även fast min familj inte är perfekt på alla sätt och viss, så finns det inget som heter att jag älskar dom mindre.
för det är så jag har blivit uppfostrad och det är så jag lever & jag älskar det även fast jag bara vill springa hemifrån ibland när man hatar visa stunder hemma. men man kommer alltid tillbaks för man vet att det är där kärleken strömmar för dig!
vännerna är också en del av mig som jag älskar, visa älskar jag mer och visa gillar jag bara för att jag inte känner dom så värst bra än!
sen kommer det här med kärleken med en partner..
det är den värsta delen som kan hända.
jag vet att jag har mina föräldrar & syskon och mina vänner.
men killen eller tjejen som man är tillsammans med kan lämna en närsom helst.
Jag har min kille, & vi har passerat förbi 6 månader... jag ville prata om att saker som man hade i början av förhållandet försvinner mer och mer.. och man önskar att man kunde få tillbaka den tiden och dom orden och allt det man hade då.
jag har själv märkt att vi har tappat dessa gulliga orden vi alltid sa till varandra i början.
allt detta med att när han lägger sig och håller om mig när vi ska sova så sa han alltid : älskling jag vet att du är den rätta , det har aldrig kännt så här rätt med någon annan förut" och med mera..
vi tappade detta med att verkligen grovhångla länge.. nu är det några pussar hitt och ditt..
och när man ska börja Älska som vi tjejer beskriver det och kallar det... blir det bara att man gör det senär det inget mer med det... annars i början var det försiktigt... orden efter man hade haft det var " Jag älskar dig"  med nästan en tår i ögat... Jag kallar det nyförälskelse...
Jag är fortfarande lika nyförälskad... Jag har fortfarande den glödande gnistan all the time.. 
men tyvärr har vi inte  det kvar som vi hade det då.. utan vi har det tvärt om.. men allt är fortfarande lika bra!
ibland kan stunderna komma tillbaka till en och detkan hända en gång på kanske 1 månad innan det kanske , kanske kommer tillbaka igen.
Jag är inte missnöjd utan jag saknar det , det kan jag stå för & jag önskar att det ofta kunde vara så, så som alla tjejer vill ha det, ni vet som filmer ...
men jag är inte missnöjd utan jag är stolt för vi skrattar alltid och skojar alltid med varandra.. varje dag är det alltid ett leende på läpparna... vi hittar alltid på något kul , vi hittar alltid på något nytt!
nya saker kommer upp och gamla saker försvinner... men jag tycker ändå att alla som har förhållanden.. ska ha kvar en del av det ni tyckte om mest av det gamla och det fina ni hade och kanske påminna er partner om det. Jag har tänkt mycket på det & jag ska försöka att återuppleva lite gamla saker med min kille, för jag vill att han ska vara lika förälskad i mig som han var första gången i första början!
Han ska inte glömma mig & han ska inte släppa taget .. 
han sa en gång i tiden.. " du är den rätte för mig" och då är jag väl  det.
och om han släpper taget om mig ?
var det åter igen ett par falska ord som man trodde att man kunde tro på!
 kärleken mellan mig och min kille är en levenade glöd inom mig & det ska påminnas varje dag!
för jag älskar killen mer än vad ni alla kan ana, jag är bara 16 år.
men jag är inte dum, jag har gjort misstag ... jag har gjort fel!
men jag kommer aldrig göra det felet att släppa taget!
lycka till med er kärlek! <3


1 kommentar:

  1. Hejsan! Tack så mycket för din jättefina kommentar och komplimang :) Jätteroligt att höra att du tycker jag skriver bra. Hoppas du får en jättefin dag! Krams, Jenny

    http://avogueidea.blogg.se

    SvaraRadera